onsdag 25 mars 2009

05:28

Idag gick jag upp 05:28, trots att klockan skulle ringa 05:31 (jepp den står på 31, för då får man sova en minut längre än om den står på 30). Jag hatar att vakna några minuter innan klockan ringer.

Den här veckan är min jobbigaste vecka på jobbet. 14,5 timmar avklarade idag, nu har jag 37,5 kvar innan jag är ledig igen. Men då är jag ledig i 3 dagar och sen jobbar jag 1, och efter det är det dags för Thåström i Huskvarna och öl i Kalmar!

Idag har jag funderat på det här med kompispriser. Det går ju ut på att om jag säljer en sak till en kompis så vill den betala kompispris, dvs kompisen vill få det billigare. Men måste kompispris alltid vara åt det hållet? Kan det inte lika gärna vara tvärtom, att jag begär mer pengar för att vi är kompisar? Måste det bara säljaren som är snäll?

1 kommentar:

  1. det funkar åt andra hållet med... vart har du hållit hus?

    SvaraRadera