fredag 27 mars 2009

Ella utmanade mig

...så här blev det:

1.Hur gammal är du om fem år?
31

2. Vem var den sista du träffade?
Min brukare.

3. Hur lång är du?
188 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Beck i söndags.

5. Vem ringde senast?
Fjodor!

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Det var till Ella. Nåt om att det var tråkigt att det var störningar så att hon inte kunde se let´s dance...

7. Vad är helgens planer?
Ska jobba bort hela helgen.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på vem man kontaktar. Det finns ju vissa som är dåliga på att svara på sms, så då är det bättre att ringa.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta.

10. När såg du senast din mamma?
I december, tror jag

11. Vilken ögonfärg har du?
Vet inte riktigt. Blågrågrönt, typ.

12. När vaknade du idag?
När Ellas klocka ringde, 9 tror jag det var.

13. Har du någon gång hittat en katt?
Hittade en i garderoben nyss när jag kom hem från jobbet.

14. Vilken är din favoritplats?
Längst fram på en konsert.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Längst fram på en Per Gessle-konsert.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
På en varm ö med alla mina lottomiljoner. Kanske.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Spöken.

18. Vem fick dig verkligen att skratta senast?
Mynta som kröp under underlakanet i sängen! (snodde den rakt av från Ellas svar, men det var roligt!)

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej, äger en. Skulle vilja ha många fler.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan!

22. Hur många kuddar har du i sängen?
1.

23. Hur många landskap har du bott i?
Gotland, Småland och lite Blekinge.

24. Har du någon gång spytt på någon?
Tror inte det. Men jag känner en som har spytt i en handväska på Effes...

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota är bäst.

26. Är du social?
Ibland, när jag vill.

27. Vilken är din favoritglass?
Daimstrut är ju god, men dyr.

28. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon?
Hjälpa Ella med en sak och sen köpa bandtröjor för resten.

29. Tycker du om kinamat?
Det är gott!

30. Tycker du om kaffe?
Jovars, men jag ser ingen mening med att dricka det varje dag.

31. Vad dricker du till frukost?
Mjölk eller juice. Idag blev det cocacola.

32. Sover du på någon särskild sida?
Hur vet man det?

33. Kan du spela poker?
Knappt. Har aldrig varit intresserad av kortspel.

34. Tycker du om att mysa?
Jora.

35. Är du beroendemänniska?
Musik, mat, malt.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, min farbror.

37. Vill du ha barn?
Inte nu. Kanske inte sen heller...

38. Kan du några andra språk än svenska?
Lite engelska har man väl snappat upp.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, när vi var på studiebesök i trean.

40. Föredrar du havet eller en pool?
Havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Musik, mat, malt.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej.

43. Har du någon gång testat narkotika?
Jag har druckit sprit som är drogklassad, men inget annat.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
En korvmacka!

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Inte Viktor i alla fall... Men pappa är rätt rolig. Hans syskon också.

46. Välj ett ärr på din kropp?
Pekfingret på vänster hand. Där satt en kniv en gång.

47. Vad har du för ringsignal?
Deftones - my own summer

48. Har du kvar klädesplagg från du var liten?
Mja, inte i min garderob. Men kanske finns det nåt hemma i Rone.

49. Flirtar du mycket?
Nej, inte med flit.

50. Vart togs din profilbild?
På Bajsberget i Kristineberg.

51. Kan du byta olja på bilen?
Absolut inte.

52. Har du fått fortkörningsböter?
Nix.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Håkan Östlundh - Blot, vill jag svara. Men kan det stämma? Känns som jag borde ha läst nåt efter den. Köpte ju den i höstas.

54. Läser du dagstidningen?
Jao.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.

56. Dansar du i bilen?
Kan man det? Det brukar inte jag göra.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Ingen aning. Lyssnar inte på radio frivilligt.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Skrev upp det jag hade jobbat idag. I jobbpärmen.

59. När var du i kyrkan senast?
Har varit där några gånger med jobbet. Ikväll t ex. Men frivilligt så var det väl 3-4 år sedan. Strax efter midsommar.

60. Vilka personer utmanar du?
Jakob, bara Jakob.

2 kommentarer:

  1. Haha låter typ som du ska finansiera en uppsnyggning av min kropp eller nåt... hahahaha

    SvaraRadera
  2. Hehe, gillade de här, om man är utmanad, vart ska ja svar då?

    SvaraRadera