tisdag 4 augusti 2009

Grattis Telenor!

Jävla as.

Idag gick jag och Sara helt fredligt på Öster och då kom det fram en sån där Telenorföräljare och frågade oss nåt. Jag tittade på honom och sa "nej tack, vi ska inte ha nåt" och sen gick vi vidare. Då skrek han nåt efter oss. Jag hörde inte vad, men en liten bit längre fram sa Sara att det var "ignorera mig bara, din jävel".

Det mest naturliga hade naturligtvis varit att vända om och knäcka hans näsben, men nu hade det gått för många sekunder, så det var liksom för sent. Synd.

Närå, självklart hade jag inte slagit honom... men man hade iaf kunnat vända direkt när han sa det och undrat hur fan han kan bete sig så när jag vänligt tackade nej till erbjudandet.

Man kan ju undra om Telenor utbildar sina försäljare, eller om de plockar in vem som helst. Möjligtvis utbildas dom av Gestapo.

Hur många av de andra på torget som hörde honom kommer vilja komma fram och prata affärer med honom?

-

Det är en djungel. Det här med mobil- och bredbandsoperatörer. Vad är bäst? Vad ska man ha? Vad är billigast?

Det blir lättare och lättare för mig att välja. Telia och Telenor iaf är borta från min lista för all framtid.



Visste ni förresten att en nöjd kund berättar om sin upplevelse för 5 vänner. En missnöjd för 9... tänk på det, ni som tar emot kunder på jobbet varje dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar